امام جمعه

سبکی که در موقوفه شهر قائمیه عمل میشود غلط و خلاف دین و قرآن و اهل بیت است

به گزارش چنارنیوز، سید محمد علی شهیم امام جمعه شهرستان کوه‌چنار در خطبه نماز جمعه با اشاره به پیاده روی چهار و نیم میلیونی اربعین امسال اظهارداشت: عملیات روانی و جنگ ترکیبی دشمن در داخل و خارج نسبت به حماسه اربعین حسینی برای کمرنگ جلوه دادن این حرکت عظیم استفاده شد.

وی ادامه داد: هم عاشورا و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن شکن و حماسه بزرگ و جانانه بود و ترفندهای دشمن تاثیری در این حرکت بزرگ نداشت.

امام جمعه کوه‌چنار خواستار واکاوی این حرکت بزرگ شد و گفت: آسیب شناسی کارهایی که نیاز است صورت گیرد وکاستی های حرکت اربعین برطرف و قوت ها افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: اساسی ترین کار دستگاهای متولی و حاکمیتی در همه سطوح تلاش برای پیداکردن راهای خلاقانه است.
حجت‌الاسلام شهیم با بیان اینکه نباید بگزاریم اربعین دولتی باشد اظهار داشت: حرکت اربعین باید مردمی باشد چونکه مردمی ماندن اربعین کار مهمی است و فقط تسهیلگری با دولت باشد.

امام جمعه شهرستان کوه چنار با اشاره به سنگ تمام گذاشتن موکب داران شهرستان کوه چنار و تشکر از آنها گفت: این شوق و محبت نسبت به اهل بیت است که دشمن میخواهد این را کور کند اما کور خوانده و کمرنگ هم نخواهد شد.

خطیب جمعه کوه‌چنار به موقوفه های شهر قائمیه نیز اشاره کرد و گفت: نصف شهر ما وقف است ولی آن سبکی که باید عمل شود نمی شود.

وی با بیان اینکه دو سال پیگیری کردم ولی نتیجه نداد اظهارداشت: بحران آن و همچنین فشار به مردم برای ما هست و الا هیچ سودی نسبت به این مسئله نیست.

حجت الاسلام شهیم تصریح کرد: وقف این طور نیست، بعد از بیست سال درس خواندن در کتاب های فقهی این سبکی که در موقوفه شهر قائمیه عمل میکنند غلط و خلاف دین وقرآن و اهل بیت است و چه کنیم که افتاده دست افراد خاص و کسی هم دادرس نیست و میبینیم چطور مردم را هم اذیت می‌کنند.

وی گفت: بحث اختلافات نمیخواهم پیش بیاید ولی چه کنیم نمی شود نسبت به مشکل سکوت کرد و دو سال سکوت کردم ولی اگرنخواهند دقتی در این موضوع کنند در خطبه آینده بیشتر صحبت میکنم

امام جمعه کوه‌چنار به صحبت های مقام معظم رهبری در جمع دولت مردان اشاره کرد و اظهارداشت: راز تمجید و حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت در سه ظلع جهت گیری انقلابی و حرکت در اصول و تلاش جهادی آن بود.

حجت الاسلام شهیم با یادآوری صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد اهمیت توجه به معیشت و سفره مردم افزود: دولت مردان در زمینه باید همتشان را بیشتر کند.

خطیب جمعه کوه‌چنار ادامه داد: فعالیت رسانه ای دولت هم کم است و در این زمینه اطلاع رسانی هنرمندانه مهم است که باید به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه بعضی از عزیزان در شهرستان نیز زحمات زیادی میکشند تاکید کرد: باید در شهرستان نیز اطلاع رسانی دستاوردهای دولت بیشتر انجام شود و همچنین دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه باشد.

حجت الاسلام شهیم گفت: مسئله حجاب مسئله دینی و فرهنگی ما است که دشمنان تلاش میکنند که با جعل حقیقت ‌برای دوقطبی کردن جامعه تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا