سیاسیگالری

آیین معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان کوه‌چنار برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، آیین معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان کوه‌چنار با حضور امام‌ جمعه، فرماندار، رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان فارس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رئیس دادگستری، جانشین فرماندهی انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان و استان در دفتر امام جمعه کوه‌چنار برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمد علی شهیم امام جمعه کوه‌چنار در این آیین به تبین نقش و جایگاه دفتر نظارت و بازرسی در شهرستان پرداخت و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها با این نهاد شد.

حجت‌الاسلام عباس زاده رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان فارس به تبین مسئله نظارت و جایگاه آن پرداخت و اظهارداشت: نظارت شورای نگهبان نظارت خاصی است و یک بار دیگر باید این مفاهیم را مبتنی بر گام دوم انقلاب باز نگری کنیم تا تحول مدنظر رهبر در آن باشد.

وی گفت: ما باید این نظارت رو محقق کنیم تا آرمان های نظام به منصه ظهور برسد.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده به تفاوت نظارت با نگاه کردن اشاره کرد و افزود: در نظارت دقت و تدبر نهفته است و یک ناظر بر عملکرد دیگری که مجری است با دقت خاص وتدبر نظارت می کند. یعنی یک فرد ناظر از مجموعه شبکه نظارت بر عملکرد یک گروه دیگری که مجری هستند نظارت میکند تاروند اجرا در مسیر درست وقانونی قرار گیرد وبهترین نتیجه با کمترین اشتباه وخطا به دست بیاید.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان فارس ارکان ناظر و مجری، در فرایند نطارت دست به دست هم می دهند تا مسئله نظارت خود را به بهترین صورت نشان دهد.

معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان کوه‌چنار

وی افزود: اگر قرار است یک نظارت یک نظارت صحیح و مطلوب باشد الان وقتش است چون موقع انتخابات وقتی برای این واکاوی نیست‌.
حجت‌الاسلام عباس زاده گفت: ما اگر اجرا را برعهده نظارت بگذاریم لغزش ایجاد می‌شود ونظارت براساس شرح وظایفی که قانون برایش مشخص کرده است عمل می کند.ایشان گفت: ورود دفتر نظارت و بازرسی در تغییرات مدیریتی شهرستان آسیب زا است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان فارس جایگاه دفتر نظارت را قطب نمای حرکت جریان انقلاب دانست و تصریح کرد: دفتر نظارت و بازرسی اگر طبق فرمایشات رهبر حرکت کند نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:از تذکر امام جمعه کوه‌چنار به شورای شهرستان تا رعایت اخلاق مداری

وی ادامه داد: شورای نگهبان تضمین کننده ی جمهوریت واسلامی بودن نظام است.و شبکه نظارت باید با ابزار نظارت از جمهوریت واسلامیت نظام صیانت کند.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده گفت :ما باید برای توزیع امکانات برنامه داشته باشیم و در مسیر عدالت بهتر گام برداریم.

حجت اله حسنی رئیس دفتر نظارت و بازرسی کوه‌چنار با بیان اینکه بنای ما تعامل مثبت و سازنده با تمام نهادهاو دستگاهای اجرایی وامنیتی وقضایی ونظام وانتظامی مرتبط با انتخابات است گفت: امیدوارم با همکاری همه دستگاههای مرتبط با انتخابات شاهد برگزاری انتخاباتی در خور شان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم بزنیم.

وی افزود: دفتر نطارت وبازرسی از حقوق نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان پاسداری از ارزش ها وآرمان های انقلاب است با قدرت محافظت خواهد کرد ودر این مسیر با هیچ جریان سیاسی وهیچ شخص حقیقی یاحقوقی برسر ارزش های نظام مقدس اسلامی معامله نخواهد کرد.

حسنی با بیان اینکه انحراف از مسیر ولایت مطلقه فقیه ملاک ومعیار اصلی و خط قرمز ما در دفتر نظارت وبازرسی است افزود: دفتر نظارت وبازرسی خود را متعهد وملتزم به صیانت از آرا مردم و حقوق کاندیداها در انتخابات به عنوان یکی از مصادیق بارز حق الناس می داند و پیوسته با نصب العین قرار دادن سه عنصر اساسی شرع وقانون واخلاق از حقوق مردم وکاندیداها صیانت خواهد کرد.

معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان کوه‌چنار

رئیس دفتر نظارت و بازرسی کوه‌چنار گفت: حفظ شان وکرامت انسان ها در انتخابات برای ما در دفتر نظارت وبازرسی یک اصل است مگر این که جریاناتی یا اشخاصی بخواهند عالمانه وعامدانه شان وآبروی شوارای نگهبان را خدشه دار کنند.

حسنی گفت: تلاش می کنیم با صیانت از آرا مردم در انتخابات اعتماد مردم را به نظام افزایش دهیم.

فرماندار کوه‌چنار نیز به اهمیت نقش دفتر نظارت و بازرسی در انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و تاکید کرد: با وجود نبود زیرساختهای مناسب در شهرستان نوپای کوه‌چنار یکی از سالم‌ترین انتخابات را در شهرستان برگزار کردیم.

در پایان از زحمات عسکری تقدیر و حجت‌اله حسنی به عنوان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان کوه‌چنار منصوب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا