اجتماعی

پلاک کوبی دام ها ملاک دریافت نهاده‌های دامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: تخصیص نهاده‌های دامی یارانه‌دار در این شهرستان منوط به انجام عملیات پلاک‌گذاری دام‌ها است.


به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی اظهار کرد: از ابتدای مصوبه پلاک گذاری دام تا کنون۳۷۷هزار رأس دام سبک و سنگین در کازرون هویت گذاری شده است.

این مقام مسئول افزود: براساس دستورالعمل نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی، ملاک شناسایی،تشخیص و توزیع نهاده های دامی بین دامداران براساس هویت گذاری و پلاک کوبی دام ها میباشد.

رشیدی تصریح کرد: در سال جاری بیش از۱۰هزار تن نهاده دامی از قبیل خوراک دام آماده، جو، ذرت و سبوس صرفاً به دامدارانی که اقدام به پلاک کوبی دام های خود نموده اند، توزیع شد.

وی ابراز کرد: بالا بردن امنیت دام و جلوگیری از سرقت، کاهش قاچاق دام، اختصاص سهمیه نهاده به بهره‌برداران و کمک به برنامه‌ریزی جهت تولید از مزایای طرح هویت گذاری دام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با تاکید بر اینکه درصورت عدم مراجعه دامداران نسبت به هویت گذاری، سهمیه نهاده های دامی در شهرستان کاهش پیدا میکند، از دامداران خواست در این امر مهم و ملی همکاری های لازم را به عمل آورند و نسبت به شناسنامه دار کردن و هویت گذاری دام های خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:حمایت از تولیدات داخلی وظیفه است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا