اورژانس

۲۰ هزار مزاحمت‌ تلفنی در مرکز اورژانس ۱۱۵ کازرون ثبت شد

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ کازرون؛ بهمن جمشیدی، رئیس اورژانس ۱۱۵ کازرون گفت: ۲۰ هزار مزاحمت تلفنی طی ۱۱ ماه گذشته در مرکز اورژانس ۱۱۵ کازرون ثبت شده که به طور میانگین روزانه ۶۰ تماس تلفنی مزاحمت بوده است.

وی با اشاره به آمار بالای مزاحمت های تلفنی به اورژانس ۱۱۵ بیان کرد: مزاحمت های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین می‌برد و منجر به آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

جمشیدی تصریح کرد: برخی از این مزاحمت ها منجر به ماموریت های کاذب و اعزام آمبولانس میشود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه های ملی به علت تردد آمبولانس ها در مسیر ها می تواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.

این مسئول با بیان اینکه هیچ توجیهی برای ایجاد مزاحمت با اورژانس پذیرفته نیست؛ تاکید کرد: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمت های بی مورد؛ غیرضروری و ناآگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و در صدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران به ویژه کودکان ونوجوانان باشند.

وی همچنین افزود: مزاحمین تلفنی در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: بازدید شورای شهرستان به همراه رئیس بنیاد مسکن و رئیس آبفا از روستای سمغان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا