کوه‌چنارگالریمذهبی

کوه‌چنار در تاسوعای حسینی غرق عزا و ماتم شد

مردم سرزمین خادمان زوار اباعبدالله الحسین(ع) در شب و روز تاسوعای حسینی رخت عزا بر تن کرده و با بر برپایی دسته‌های عزاداری، در گلزار شهدای قائمیه به سوگواری پرداختند.

به گزارش چنارنیوز، آیین های عزاداری تاسوعای حسینی از شب گذشته در مساجد، حسینیه ها، تکایا، هیئت های عزاداری، خیابان ها و کوچه های شهرستان کوه‌چنار با حضور اقشار مختلف مردم از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز مردم شهر و دیار خادمان زوار اربعین، با تجمع و دسته روی به عزاداری پرداختند.

تاسوعای حسینی 1403 در شهرستان کوهچنار

تجمع مردمی عزاداران تاسوعای حسینی در ساعت ۷:۳۰ صبح امروز یکشنبه با پیاده روی به سمت گلزار شهدای قائمیه برای عزاداری در روز تاسوعای حسینی برای سوگواری گرد هم آمدند.

پرچم‌های عزا بر در خانه های کوه‌چناری‌ها برافراشته و نام ابوالفضل العباس(ع) بر سر درب خانه ها منقش شده است، میادین و معابر شهر قائمیه در روز تاسوعای حسینی، به نام و نشان علمدار کربلا مزین است، برخی ها در درب خانه و یا محل کسب خود، ایستگاه صلواتی و یا تکیه ای کوچک اما به بزرگی آسمان برپا کرده و از عزاداران حسینی در تاسوعایش به‌قدر شربت و آب گوارایی پذیرایی می کنند.

به یاد کربلا و شهدای تشنه لب نینوا، نذر خود را در این روز قرار داده و میزبان عزاداران حسینی در معابر و خیابان های شهر می شوند، بیرق های منقش به نام نامی علمدار کربلا و حسین (ع) در میان دستانی که بر سینه و سر پایین می آید، برافراشته و میدان دار است.

تاسوعای حسینی 1403 در شهرستان کوهچنار

از گوشه گوشه شهرستان کوه‌چنار نیز خبر می رسد که عزاداران حسینی در کوچه ها و خیابان های شهر و روستا امروز در تاسوعای حسینی، با برپایی دسته عزاداری، سینه زنان و زنجیر زنان، اشک ماتم می ریزند و دل ها در غم شهدای دشت کربلا حزین است.

کوه‌چنار دروازه ورود زائران عتبات عالیات نیز این روزها نیز قدمگاه زواری است که برای زیارت و حضور در آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی راهی کربلایی معلی می‌شوند و این عشق و دلدادگی چه زیباست که با گرمای هوای، دل و جان را راهی کربلا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا