اجتماعیاخبار ویژهچند رسانه ایشهرستانفرمانداریکسب و کارکوه‌چنار

اصناف کوه‌چنار نقش مهمی در افزایش مشارکت در انتخابات دارند

به گزارش چنارنیوز، سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار در دیدار  اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، بازاریان که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با تبریک دهه امامت و ولایت و روز اصناف اظهارداشت: بازار چنارشاهیجان و کوه‌چنار به واسطه موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر، از دیرباز شهری تجاری بوده است و در حوزه‌های تولید، توزیع، خدمات و خدمات فنی در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: اصناف شهرستان کوه‌چنار بخش عمده زنجیره تامین شهرستان را پوشش می دهند که علاوه بر ارزش افزوده برای شهرستان، اشتغال پایداری نیز از این ناحیه ایجاد شده است.

هاشمی گفت: نقش بازاریان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از گذشته تاکنون بر کسی پوشیده نیست، بازاریان، کسبه، پیشه وران و اصناف کوه‌چنار همیشه همراه و اثرگذار در برنامه ها و صحنه های مختلف بوده اند.

فرماندار شهرستان کوه‌چنار افزود: بازاریان و اصناف همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند چنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مهمی داشته اند و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس، تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن علاوه بر ایجاد آرامش در بازار، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

وحید غلامی رئیس اتاق اصناف شهرستان کوه چنار نیز با بیان اینکه از یک هزار و ۸۰۰ واحد صنفی شهرستان کوه‌چنار حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر دارای پروانه کسب هستند افزود: تا پایان سال افرادی که پروانه کسب ندارند اقدام می‌کنند

وی همچنین با بیان اینکه ۸ اتحادیه در حال حاضر داریم که تا پایان سال به ده اتحادیه افزایش پیدا خواهند کرد افزود: خرید ساختمان برای اتاق اصناف، رصد بازار و قیمت گذاری و همچنین برگزاری هفته‌گی کلاس برای متقاضیان پروانه کسب از جمله کارهای اتاق اصناف است

سرهنگ پاسدار روح اله خلیلی فرمانده ناحیه مقاومت اصناف را یکی از مهمترین مراکز مردمی که دارای ظرفیت‌های بسیار مناسب برای کمک به دولت و مردم می‌باشند دانست و تأکید کرد: اصناف در همه مباحث امنیتی، اجتماعی، سیاسی و …، بسیار اثرگذار و دارای نقش تعیین کننده است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت، انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را بسیار مهم دانست و افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها به خصوص اصناف و بازاریان باید در شکل گیری مشارکت حداکثری تلاش کنند.

سرهنگ خلیلی انتخابات و مشارکت را مؤلفه‌های اقتدار افرین کشور عنوان کرد و بیان داشت: انتخابات پرشور، برای نظام و کشور تولید قدرت کرده و تحقق این مهم هم قابل دسترس است.

سید ابراهیم موسوی رئیس اداره صمت شهرستان نیز  به دست آوردها و موفقیت های اتاق اصناف در این چند سال اشاره کرد و در پایان نیز با اهدا گل و لوح تقدیر از حازین تقدیر شد.

همچنین بعد از این نشست فرماندار به همراه رئیس و اعضای اتاق اصناف و رئیس اداره صمت کسبه به بازاریان کوه‌چنار گل هدیه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا