اجتماعیاخبار ایراناخبار ویژهبخشداریشهرستانفرمانداریکوه‌چنارکوهمره

به زودی حدود ۵۰ درصد از روستاهای کوه‌چنار، روستاهای بدون کوچه خاکی

دکتر هاشمی فرماندار،مهندس پرنیان معاون فرمانداری و زارعی بخشدار کوهمره از پروژه هشت‌هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی، بیس و آسفالت روستای پاپون سفلی که توسط دهیاری و با همکاری بنیاد مسکن در حال اجرا است بازدید کردند.

با اجرای این مقدار آسفالت روستای پاپون سفلی اولین روستای بدون کوچه خاکی بخش کوهمره خواهد بود پیش از این نیز روستاهای حکیم‌باشی حسین آباد و حاجی آباد غوری نیز در بخش مرکزی شهرستان کوه‌چنار روستاهای بدون کوچه خاکی بودند

فرماندار شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه به زودی با اجرای آسفالت و زیرسازی روستاهایی که در حال انجام است حدود ۵۰ درصد از روستاهای شهرستان روستاهای بدون کوچه خاکی می‌شوند افزود: باقیمانده روستاهایی که کوچه‌خاکی دارند نیز با برنامه ریزی که صورت گرفته در تلاش هستیم هر چه سریعتر زیرسازی و آسفالت آنها انجام شود.

پروژه آسفالت روستای پاپون سفلی توسط شرکت تعاونی دهیاری های بخش کوهمره که با حضور زارعی به عنوان بخشدار احیا گردید اجرا می شود.

لازم به ذکر است که ایجاد و توسعه شرکت تعاونی دهیاری ها، کلید توسعه روستایی در شهرستان کوه‌چنار است و تقویت این بخش زیر بنایی باید به عنوان یکی از محرک های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها باشد.

در بسیاری از طرح های تولیدی و عمرانی، تعاونی های دهیاری قادر هستند با هزینه بسیار کمتری نسبت به پیمانکاران و دستگاه های دولتی نقش آفرینی کنند و منابعی که از این محل ذخیره می شود در چرخه اعتبارات دهیاری ها بازگشته و در سایه مشارکت جویی مردمی در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی به ویژه برای جوانان روستایی صرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا