اجتماعیاخبار جهاناخبار ویژهشهرستانفرمانداریکوه‌چنارگالرینماینده شهرستان

بررسی آخرین وضعیت پروژهای آب شرب و کمبوده‌های این حوزه در شهرستان کوه‌چنار

به گزارش چنارنیوز، معاون وزیر و رئیس سازمان آب وفاضلاب کشور به همراه دکتر دهقان ناصرآبادی نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی در جهت بررسی آخرین وضعیت پروژهای آب شرب و کمبوده‌های حوزه آب شرب به شهرستان کوه‌چنار سفر کرد.

در این سفر بعد از بازدید از روستای صالح‌آباد در جلسه ای که در فرمانداری شهرستان کوه‌چنار برگزار شد آخرین وضعیت پروژهای آب شرب و کمبوده‌های این حوزه در شهرستان کوه‌چنار بررسی شد

سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار در این جلسه با اشاره به  قطعی مکرر و جیره بندی آب شرب روستاهای بخش کوهمره خواستار تامین اعتبار، بازطراحی و رفع مشکل خط سلمان که ۸ روستای شهرستان از آب شرب آن استفاده می‌کنند شد.

وی همچنین به مشکلات به وجود آمده در پی کمبود آب شرب در روستاهای بخش کوهمره اشاره کرد و بر تلاش برای تجهیز چاه آب پاپون که کف شکنی آن انجام شده تاکید کرد

کف‌شکنی دو چاه آب شرب و بازطراحی شبکه داخی و تامین اعتبار برای اجرای فاضلاب شهر قائمیه و همچنین اجرای ادامه طرح آب رسانی به روستاهای دوسیران، تنگ شیب و صالح آباد و اجرای فاضلاب روستای دوسیران از دیگر خواسته‌هایی بود که فرماندارشهرستان کوه‌چنار به آن اشاره کرد.

هاشمی در ادامه رساندن آب پایدار به عشایر شهرستان و رفع مشکلات و ایجاد مخزن در منطقه شابیر را به عنوان خواسته مردم عنوان  و بر ضرورت رفع این مشکلات تاکید کرد.

دکتر دهقان ناصرآبادی در این جلسه با ابرازامیدواری از اینکه دولت آینده ادامه دهنده دولت شهید رئیسی باشد گفت: سرنوشت ما در این انتخابات ها رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: امیدواریم در این انتخابات مثل انتخابات مجلس مردم شرکت فعال و یکپارچه داشته باشند و با انتخاب فرد توسعه نگر و کاربلد کشور را از این وضعیت نجات دهند

دهقان ناصرآبادی تصریح کرد: این انتخابات ها می تواند نمایشی برای اقتدار نظام و یاس دشمنان باشد

نماینده مردم شریف شهرستان های کازرون و کوه‌چنار به موقعیت و ظرفیت‌های شهرستان کوه‌چنار اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت قابل توجهی که در این شهرستان در این مدت کم در خود جای داده نیاز به توجه خاصی به زیرساخت‌های آن است که یکی از این زیرساخت ها حوزه آب است.

وی با بیان اینکه شهرستان کوه‌چنار منابع آبی خوبی دارد ولی مناطقی در شهرستان با کم آبی دست و پنجنه نرم می‌کند خواستار رفع مشکلات حوزه آب شرب شهرستان شد.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت تولید انجیر شهرستان کوه‌چنار که در کشور جز نفرات اول است گفت: باید کاری کنیم که مردم در روستا بمانند و ادامه دهنده کار و تولید باشند

وی با اشاره به مزیت‌های سیستم فاضلاب شهری خواستار در دستور کار قرار گرفتن سیستم فاضلاب و مطالعه و اجرای آن در شهر قائمیه شد.

سید محمد علی شهیم امام جمعه کوه‌چنار با اشاره به کمبودها و مشکلات آب شرب در مناطق شهرستان خواستار رفع انها شد.

مدیرکل آبفای فارس در این جلسه با بیان اینکه تلاش دارین تا هفته دولت تجهیزات چاه پاپون نصب و به بهره برداری برسد گفت: مطالعه فاضلاب شهر قائمیه و ۳ کیلومتر از فاضلاب باقیمانده روستای دوسیران و تصفیه خانه آن و همچنین ۹ کیلومتر اجرای لوله گذاری آبرسانی به روستای دوسیران به زودی انجام شود.

امینی معاون وزیر و رئیس سازمان آب وفاضلاب کشور ضمن قول مساعد در قرار گرفتن پروژه‌های شهرستان در پروژهای اولویت دار، قول داد تا همکاری لازم برای حل مشکلات این شهرستان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا