اجتماعیاخبار ویژهصنعت معدن و تجارتعمران و اشتغالکسب و کارکوه‌چنار

ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در مدار توسعه پایدار و شتاب صنعتی

به گزارش چنارنیوز، فرماندار شهرستان کوه‌چنار در بازدید از ناحیه صنعتی چنارشاهیجان با بیان اینکه امسال و در راستای اجرای برنامه تحولی در این ناحیه صنعتی ، گام های مؤثری برای ارتقا و بهبود سطح کمی و کیفی زیرساخت ها برداشته شده که در چندسال گذشته بی سابقه بوده است.

سید محمود هاشمی افزود: با توجه به اهمیت ناحیه صنعتی چنارشاهیجان بعنوان یکی از قطب‌های صنعتی و اشتغال شهرستان، باتشکیل کارگروه رفع موانع تولید مسائل و مشکلات این ناحیه صنعتی اولویت بندی و راهکارهای رفع آن بر اساس برنامه زمان بندی در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه مهم ترین چالش این شهرک صنعتی کمبود آب مورد نیاز برای واحدهای صنعتی مستقر است، گفت: با تأمین پایدار آب به عنوان یک اقدام مهم در دستورکار قرارگرفت و قرارداد تأمین آب منعقد شد و برنامه‌ریزی به منظور تأمین آب پایدار واحدهای صنعتی مستقر شهرک صنعتی انجام و با اعتبار ۶ میلیارد تومان انشعاب آب از آبفا خریداری و به شبکه داخلی آب ناحیه صنعتی وصل شد.

وی همچنین به زیرسازی و آسفالت جاده ورودی با اعتبار ۸ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: زیرسازی و آسفالت در داخل ناحیه صنعتی نیز به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود

هاشمی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده اجرای خط اختصاصی برق ۲مداره از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود ۱۳ میلیارد تومان آغاز و خرید تجهیزات نیرورسانی طرح نیز انجام شده که امیدواریم با رفع معارضین و موانع اجرای طرح شتاب گیرد افزود: با بهره‌برداری از این طرح با ظرفیت ۱۰ مگاوات، زمینه مناسب برای تأمین برق پایدار فراهم می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون ۳۱ سرمایه‌گذار نسبت به انعقاد قرارداد به منظور دریافت زمین اقدام کرده‌اند و ۶ واحد با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر نیز در مرحله بهره‌برداری قراردارد.

وی همچنین از اجرای طرح توسعه به مساحت ۱۹ هکتار نیز خبر داد و گفت: باتوجه به مساحت کم اراضی موجود ناحیه صنعتی، اجرای طرح توسعه با اولویت در دستور کار قرار گرفته که در حال انجام است.

وی افزود: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگیری در امتداد مسیر چند استان همجوار، از ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و به همین علت نیز مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرارگرفته و بخش زیادی از اراضی آن واگذارشده است.

وی با بیان اینکه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۲ نیز در سفر استاندار فارس به شهرستان کوهچنار عملیات اجرایی ۲طرح در زمینه تولید موتورسیکلت( آرسام موتور و پیروزموتور ) که موتورسیکلت‌های برقی و بنزینی، اسکوتر و دوچرخه برقی تولید خواهند کرد در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان آغاز شد افزود: همچنین شرکت الکترومحرکه فارس با ظرفیت تولید ۱۰هزار موتورسیکلت برقی، بنزینی و هیبریدی در حال راه اندازی خطوط مونتاژ خود است.

در این بازدید که به همراه رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان صورت گرفت صنعتگران شهرستان از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کردند که ضمن بررسی آنها دستورات لازم به منظور تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا