سیاسیفرمانداریکوه‌چنار

مسئولان شهرستان کوه‌چنار دور میز مطالبه‌گران + ویدئو

به گزارش چنارنیوز، سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار پای صحبت‌ها و درخواست‌های مطالبه‌گران، فعالان این حوزه در سالن شهید رحمان میرزایی فرمانداری نشست و ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده تاکید کرد باید از ظرفیت و پتانسیل مطالبه‌گران در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دخالت دادن اغراض شخصی از آفت‌های مطالبه‌گری است و مطالبه‌گران باید قبل از رسانه‌ای کردن موضوعات مختلف، صحت و سقم آن را از مسئولان مربوطه جویا شوند تا از تبعات بعدی آن جلوگیری شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن مدیر دستگاهای اجرایی شهرستان گفت: مدیران همواره باید خودشان را در معرض سوال مردم و پاسخگویی قرار بدن و هر مدیری باید آنچنان توانمند باشد و کار کند که هر لحظه‌ای از ایشان در مورد حوزه مدیریتی آن سوالی شد اشراف کامل برای پاسخویی داشته باشد.

وی به برخورد با اتباع غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در هرکجای شهرستان اتباع غیرمجاز وجود داشته باشد با اطلاع از محل آن، فوری دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده می شود.

فرماندارشهرستان کوه‌چنار گفت: این شهرستان با بکارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌ها آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی که مسیر کوه‌چنار را به عنوان اصلی‌ترین، قدیمی‌ترین، نزدیکترین و راحت‌ترین مسیر برای عزیمت به کربلای معلی انتخاب می‌کنند، است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: در بحث استخدام نیروها همه دستگاه‌ها باید از مجاری قانونی و بر اساس راهکاری که قانون یا سازمان سنجش کشور که معمولاً از طریق آزمون هست نیروهاشون رو جذب می کنند یک استثنای هم بود در بحث دستیار مردمی سازی دولت بود که باید توسط فرماندار معرفی می‌شد که در شهرستان  ما ۶ نفر به استان را معرفی کردیم از طوایف مختلف و یک نفر برگزیده شد

وی با بیان اینکه مبلغ سفر ریاست جمهوری اختصاص مبلغ به جز جاده رهدار قائمیه و اداره ورزش و جوانان که مشخص شده برای کدام پروژه‌ها باید هزینه شود هنوز بقیه سرفصل ها دقیق مشخص نشده است گفت: بحث پایش واگذاری نرخ بارگذاری زمین در روستاها تنها شهرستانی که در استان فارس یا کاهشی بوده یا افزایش نداشته یا افزایش بسیار بسیار ناچیز شهرستان ما بوده و اونم به خاطر بالاخره مطالبه مردم و پیگیری که ما در استان انجام دادیم.

هاشمی در خصوص اختصاص خط واحد بین قائمیه و کازرون گفت: مشکلاتی به وجود آمد که به زودی رفع خط واحد راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه زمین مجتمع ادارای شهرستان به زودی مشکل ان حل و سند آن صادر خواهد شد اظهار کرد: بحث استقرار ادارت موانعی از جمله عدم موافقت مسئولان بالا دستی و یا نبود مکان مناسب باعث آن شده، ولی با این وجود چندین اداره از جمله پزشک قانونی ، اداره میراث فرهنگی ، ثبت احوال را در اداره ورزش و جوانان مستقر کردیم.

هاشمی گفت: بحث کمبود کارت سوخت جایگاه که با استان صحبت و مقرر شده راهکاری هم برای این موضوع و هم برای سوخت وسایل نقلیه اتباع خارجی که از این مسیر به کربلا در حرکت هستند انجام شود.

این جلسه با حضور جمعی از مسئولان ومطالبه گران مردمی و  فعالان حوزه های مختلف از جمله فعلان اجتماعی فرهنگی محیط زیستی رسانه ای و…. برگزار شد که در ابتدا حاضرین سوالات و مطالبات خود را بیان کردند و پس از آن مسئولان پاسخگوی سوالات شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا