اجتماعیاخبار ویژهامور عشایرشهرستانکوه‌چنار

شورای عشایری شهرستان کوه‌چنار با هدف رسیدگی به مشکلات عشایری برگزار شد

سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار در جلسه شورای عشایری شهرستان کوه چنار که با حضور دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس به همراه اعضای شورای عشایری به میزبانی عشایر منطقه کوه‌پهن برگزار گردید به جایگاه ویژه عشایر در شهرستان اشاره کرد و گفت : حمایت، تقویت، بررسی و رفع مشکلات عشایر و همچنین کمک به رونق تولید و گسترش فعالیت های عشایر، از جمله برنامه های مهم دولت می باشد.

فرماندار شهرستان کوه‌چنار برگزاری جلسات شورای عشایر را یکی از ظرفیت های قانونی جهت پیگیری مسائل و مشکلات جامعه عشایری دانست که می تواند به ارائه خدمات بهتر به ارتقاء وضعیت معیشت جامعه عشایری کمک کند.

سید محمد علی شهیم امام جمعه شهرستان کوه چنار در این جلسه با اشاره به اهمیت رسیدگی به عشایرگفت:باانسجام مدیریت و روحیه همکاری برای رفع مشکلات گام‌های خوبی انجام‌ می‌شود.

وی پیگیری به موقع و باکیفیت برای رفع مشکلات جامعه عشایری را خواستار شد و گفت: جهت توسعه و پیشرفت و ارائه خدمات بهتر به جامعه عشایری می بایست تمامی مسئولین،ادارات و نهاد ها همکاری های مستمر و تنگاتنگ با هم را داشته باشند.

کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز با اشاره به جایگاه ویژه عشایر در کشور و همچنین شهرستان کوه‌چنار، حمایت ، تقویت ،بررسی و رفع مشکلات عشایر و گسترش فعالیت های عشایر را از برنامه‌های امور عشایر عنوان کرد.

وی گفت: ضروریست به این قشر زحمتکش و سختکوش در شان و جایگاه خودشان با برنامه ریزی مناسب ارائه خدمات شده و حمایت لازم جهت تولید فراورده های گوشتی،لبنی و پشم و… صورت گیرد .

در این جلسه مصوبات جلسات قبل بررسی و سپس در راستای خدمات رسانی هرچه بیشتر به جامعه عشایری تصمیماتی اتخاذ گردید.حاضرین نیز به بیان نظرات خود پیرامون بررسی مسائل و مشکلات عشایر پرداختند.

از جمله مسائل مطرح شده در این نشست صمیمی مشکلات خدمات دهی در مناطق عشایری شهرستان، راه‌های دسترسی، توزیع آرد، نهاده‌های دامی، آب پایدار، مخابرات و آنتن‌دهی، مرتع‌داری، پنل خورشیدی و… بحث وتبادل نظر صورت پذیرفت.

در این نشست همچنین از جانبازان و ایثارگران جامعه عشایری با اهدا لوح تقدیر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا