اجتماعیاخبار ویژهشهرستانکوه‌چنار

۳۰۹ میلیارد ریال سهم شهرستان‌ کوه‌چنار از درآمدهای مالیاتی

به گزارش چنارنیوز، مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور توسعه و عمران شهری محسوب می‌شود و متولیان امور مالیاتی نیز معتقدند با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت عوارض آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گام مهمی در تحقق عدالت برداشته خواهد شد اما اینکه سهم هر شهرستان‌ از درآمدهای مالیاتی چقدر است و این مبالغ به کدام شهرستان‌ها اختصاص یافته پرسشی است که همواره برای مودیان و پرداخت‌کنندگان مالیات مطرح است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در این باره گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال از محل وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری‌های فارس واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۳ درصدی داشته است.

محمدرضا محمدابراهیمی  ادامه داد: در حقیقت از محل عوارض ارزش افزوده مردم فارس مبالغی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر کوچکترین تا بزرگترین شهرستان‌های استان واریز شده که این مبالغ صرف توسعه خدمات شهری و عمرانی هر شهرستان می‌شود.

او از واریز ۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات سلامت و عوارض ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده در امور بهداشت و درمان استان و رشد ۲۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۸۴۰ میلیارد ریال نیز به حساب امور عشایر فارس واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس به سهم هر شهرستان از درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس مبلغ ۳۰۹ میلیارد ریال به  شهرستان کوه‌چنار اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا