امام جمعه

دقت در تشکیل دولت چهاردهم/تشکیل مجلس در تراز انقلاب اسلامی

امام جمعه کوه چنار در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان ویژگی های دولت چهاردهم گفتند: در تشکیل دولت چهاردهم باید به چند نکته دقت شود:یک-تقویت توازن بین امنیت و ثبات،دو-تلاش افزایی برای ترمیم شکاف های سیاسی و اجتماعی،سه-تقویت سطح اخلاق سیاسی در کشور و چهارم عبور از دوقطبی های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت.

امام جمعه شهرستان کوه چنار یکی از ویژگی های مهم مجلس شورای اسلامی را تشکیل مجلس در تراز انقلاب اسلامی دانستند و گفتند:با بداخلاقی نمی شود کار را شروع کرد؛ ما مجلس تراز انقلاب می خواهیم، گاهی اختلاف سلیقه است این اشکالی ندارد،اختلاف مواضع است این اشکالی ندارد؛اما گاهی مواقع بداخلاقی سیاسی است که من خواهش دارم از همین ابتدا از همین آغاز کار به این نکته دقت کنید و مراقبت کنید.

ایشان در ادامه با اشاره به تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای بازداشت نتانیاهو گفتند:دیوان کیفری بین المللی به دنبال حکم بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است ولی با این حال آقای بایدن رئیس جمهور آمریکا این اقدام را نادرست دانست و بر حمایت از اسرائیل تاکید کرد. همین کشوری که مدعی حقوق بشر است تا الان بیش از پنجاه حق وتوی خود را برای حمایت از اسرائیل استفاده کرد و بیش از سی و شش هزار نفر در غزه و رفح کشته شدند و بیش از هشتاد هزار نفر مجروح شدند و باز هم همین کشورهایی که مدعی حقوق بشرند از آن حمایت می کنند که دعا می کنیم که خدای متعال هر چه زود شر آنها را از سر مردم جهان و مظلومین انشاءالله هرچه زودتر کوتاه کند.ایشان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکایی گفتند: رهبری معظم نامه می نویسد به جوانان آمریکایی بیان می کند که دنیا در حال تحول است و شما هم به مقاومت پیوستید و امروز دیگر فلسطین تنها نیست.

امام جمعه شهرستان کوه چنار با اشاره به عملیات گردان های القسام و حماس بیان کردند: اقدام حماس در اسارت نظامیان اسرائیلی تیر خلاصی به همه هشت ماه ادعاهای نتانیاهو و ارتش او بود،زیرا بازدارندگی و عدم تکرار هفت اکتبر نه تنها محقق نشد، بلکه در قلب جبالیا که مرکز حملات رژیم صهیونیستی در هشت ماه اخیر بود بار دیگر هفت اکتبر تکرار شد.

ایشان در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز ارتحال امام امت بیان کردند: هفته آینده سالروز ارتحال امام امت، معمار انقلاب را در پیش داریم. امام راحل،انقلاب الهی را به پا کرد که امروز برکاتش را می بینیم. در این بین در وصیت نامه خود راهبردهایی را برای شکوه و اقتدار و عظمت مستضعفین بیان کردند که یکی وحدت کلمه و برادر که اگر محقق شود و تشکیل یک دولت اسلامی با ایالات متحده اگر اتفاق بیفتد چه خواهد شد و چه برکاتی دارد و دومین نکته ای که حضرت امام در وصیت نامه خود بیان کردند توجه به جنبه های سیاسی مکتب اسلام و پیروی از رهیافت اهل بیت برای بهره گیری از فقه اسلام ناب محمدی (ص) برای صیانت از جهان اسلام است.

امام جمعه کو چنار با تاکید به این نکته که در جامعه علاوه بر امنیت جانی که در مجموعه انتظامی دارند زحمت می کشند ،جنبه دیگر آن اخلاقی و اجتماعی است. ایشان در ادامه بیان کردند: معضلی که امروز ما در شهرستان داریم می بینیم دربعضی از همین مجموعه هاست که به عنوان مجموعه فرهنگی هستند؛ تالارها که بی توجه هستند و نیاز هست که به جد با برخی از این ناهنجاری هایی که دارد ایجاد می شود برخورد شود.ایشان با ابراز نگرانی از این وضع گفتند بنده نگرانم از این وضعیتی که بعضی از جوانان ما می خواهند الگو بگیرند سرویس دهی مشروبات الکلی در یک جامعه اسلامی، که امیدواریم دوستان ما در مجموعه امنیتی این موضوع را مهم قلمداد کنند و از دستگاه قضا خواهش دارم که به جد به این موضوع بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا