امام جمعه

اقدام مناسب در پاسخ به ترور شهید هنیه از واجبات تصمیم گیران است

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان کوه چنار حجه الاسلام والمسلمین شهیم امام جمعه شهرستان کوه چنار در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ترور شهید هنیه در تهران گفتند: ارزیابی های دقیق میزان سرمایه اجتماعی پشتیبان،برای اقدام مناسب حاکمیت، در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران از واجبات تصمیم گیران است. مجموعه مطالعات افکارسنجی که انجام شده است در مدت های متعدد، خصوصا در یک سال گذشته درباره دیدگاه افکار عمومی نسبت به عملیات طوفان الاقصی که توسط حماس در مهر ۱۴۰۲ تا عملیات موشکی ایران در فروردین ۱۴۰۳ که توسط مجموعه های نظرسنجی دانشگاه تهران، صدا و سیما،ایسپا و پژوهشگاه وزارت ارشاد انجام شده است،همه گویای این واقعیت است که جامعه پس از ترور شهید مهمان ،شهید اسماعیل هنیه، آن هم در ام القرای اسلام، در تهران در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدار آفرین برای کشور قرار دارد.امروز هرگونه انفعال در این زمینه خسارت های اجتماعی را به جای خواهد گذاشت و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان کوه چنار با بیان جنبه های مختلف ترور شهید هنیه افزودند:همین اتفاق می توانست در قطر هم بیفتد،این اتفاق در ترکیه هم می توانست بیفتد و همین اتفاق می توانست در خود فلسطین اشغالی هم بیفتد، دشمن دنبال چیست؟ چرا می آید در یک دعوت رسمی آن هم به این شکل، آن هم فرمانده جبهه حماس را به شهادت می رساند. این موضوع چند جنبه دارد: اولا حرکت عظیم فلسطین و حزب الله و حرکت جبهه مقاومت، اسرائیل را مستاصل کرده است و دوم اسرائیل می داند حمایت هایی که دارد صورت می گیرد همه از طرف جمهوری اسلامی است. وقتی که آن فرمانده ارشد نظامی در سوریه بیان کرد که ما هر چه کردیم که بتوانیم سوریه را به زانو در بیاریم تا پایتخت را هم گرفتیم اما نشد.آنچه که موفق کرد نظام سوری را در مقابل داعش، همه حمایت جمهوری اسلامی بود و الا باید سوریه سقوط می کرد،این حرف آنهاست.

ایشان ضمن هشدار به رژیم جعلی اسرائیل و همپیمانان آنها گفتند: اگر بخواهید هرگونه خطای محاسباتی حتی اگه در خواب هم ببینید که بخواهید کوچکترین تجاوزی نسبت به نظام جمهوری اسلامی داشته باشید مطمئن باشید که از آن خواب بیدار نخواهید شد و به فضل الهی انشاءالله پاسخ دندان شکنی داده خواهد شد. مردم ما هم مطمئن باشند که در نهایت امنیت انشاءالله این امر محقق خواهد شد.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین شهیم با اشاره به معرفی وزرای مورد توجه دولت در روز یکشنبه نکاتی را گفتند و افزودند:روز یکشنبه افراد مورد توجه نسبت به دولت،وزرا به مجلس معرفی خواهند شد.
توقع ما این است که توصیه های رهبری معظم را، این هفت توصیه ای که در جلسه تنفیذ،حضرت آقا به ریاست جمهوری بیان فرمودند به این ها انشاءالله دقت بشود. توصیه اول_ این بود که از ظرفیت های پرشمار طبیعی و انسانی در ایران بزرگ استفاده شود. دومجهادی کار بشود. سوم تقابل ارکان کشور با همدیگر است. چهارمرعایت اولویت ها که آقا فرمودند اولویت امروز ما اقتصاد است با وجودی که فرمودند من به فرهنگ خیلی تکیه دارم اما الان موضوع اقتصاد است. پنجمبی اعتنایی و ترتیب اثر ندادن به دوقطبی های احساسی دوران انتخابات هست. ششمقدرشناسی توان داخل و تکیه به داخل است و هفتم در سیاست خارجی و در مقابل امواج و حوادث جهانی و به خصوص منطقه و مسائل سیاسی فعال، باید این دولت هم فعال و هم اثرگذار باشد.این توصیه هایی بود که رهبری فرمودند که همین درخواست ما هم هست که انشاءالله به این موضوعات دقت شود و انشاءالله پیگیری بشود.

امام جمعه شهرستان کوه چنار با اشاره به وفاق و اتحاد بین المللی که بر علیه رژیم جعلی صهیونیستی شکل گرفته،بیان کردند:تنشی که امروز بین رژیم جعلی و ترکیه صورت گرفته می بینید تا الان شاید فقط خود حماس بود که حرف داشت، اما الان می بینید حتی کشورهایی مثل ترکیه هم نگاهشان به رژیم جعلی صهیونیستی تغییر کرده است.از وقتی که طوفان الاقصی راه افتاد،در کنگره ترکیه بسیاری قبل از شهادت ترور اسماعیل هنیه درخواستشان این بود که ایشان در مجلس ترکیه حضور پیدا بکند و در آنجا مسائلی تثبیت بشود.بعد از شهادت ایشان، جناب آقای اردوغان هم نگاه خودشان را بیان کردند که اگر لازم باشد ترکیه هم وارد میدان خواهد شد و این همبستگی دارد اتفاق می افتد و این وفاق بین المللی دارد اتفاق می افتد.
۱۴۰۳/۰۵/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا