امام جمعهسیاسی

آنچه که وظیفه نامزدها است، تبیین است، نه تخریب، سادگی و آسانی ازدواج در اسلام ملاک است

به گزارش روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه آن چه که امروز مهم است تبیین چارچوب و ساختار نظام است که باید حفظ شود اذعان داشت: این افراد نامزدی که آمدند گاهی می بینیم از فاز تخریب وارد می شوند، اگر کسی که از درِ تخریب وارد شود قاعده نظام شکسته می شود.آنچه که وظیفه نامزدها است،تبیین است، نه تخریب. در تبیین آگاهی و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می شود،اما در تخریب قدرت تفکر و تصمیم گیری از مردم سلب می شود.اگر منتیخبین مشغول تبیین شدند،گفتمان فرد نقد می شود، اما در تخریب خود شخص و عیوب فرد مورد هجمه قرار می گیرد. در تبیین باید انصاف رعایت بشود،کار تبیین این است که نقاط قوت و ضعف با هم دیده بشود،اما در تخریب انصاف رعایت نمی شود. در تبیین اتحاد اجتماعی تقویت می شود، اما اگر تخریب شروع شد اختلاف ها و ناامیدی ها عمیق تر می شود و کدورت ها فوران می کند.جمله ای که حضرت آقا فرمودند: نامزدهای محترم دقت کنند لج پراکنی نکنند.

امام جمعه کوه چنار اظهار داشت : در این انتخابات پیش رو اگر خدای ناکرده بد انتخاب کنیم گرفتار خواهیم شد. انتخاب خوب شما این بود،در دو سال و نه ماه فقط در حوزه آب رسانی روزانه حدود سه کیلومتر لوله کشی در کشور انجام می شود، اتفاقی که سال ها رخ نداده بود و جزو مسائل غیرممکن بود که ممکن شد. اگر شما مردم،خدمتگزار را بیاورید کار می شود اما اگر قدرت طلب را آوردید هیچ کاری نخواهد شد.

ایشان در ادامه بیان کردند :حضرت آقا سه موضوع مهم را برجسته کردند: یک_ آقا فرمود آبروی ملی.دو_ تبیین ماهیت حقیقی رقابت انتخاباتی در جمهوری اسلامی و سومین نکته که آقا فرمودند_ حاکمیت اخلاق در رقابت ها است که باید رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیم با تاکید به مشارکت و حضور مردم در انتخابات بیان کردند: نکته دیگری که حائز اهمیت است بحث حضور است. سوال هایی که مکرر پرسیده می شود،آیا این بار از چهل و هشت درصدی که در سال هزار و چهارصد آمدند پای صندوق،این بار بیشتر خواهند آمد؟ آنچه که نظرسنجی ها بیان کرده است تا به امروز به فضل خدای متعال انشاءالله بیشتر خواهند آمد. همان که حضرت آقا فرمودند ان شاءالله این آبرویی برای جمهوری اسلامی خواهد شد،که مردم خدمتگزار در تراز انقلاب را انشاءالله انتخاب کنند.با یک قوت بالایی هم انشاءالله انتخاب خواهند کرد.آرزومندیم که انشاءالله این عزیزانی که خدمت کردند،خدا به توفیقاتشان بیفزاید،و آن هایی که انشاءالله به عرصه خدمت می آیند با همت بیشتری انشاءالله شروع کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به اعترافات تحلیلگران غربی درباره طوفان الاقصی اذعان داشت : اعترافات تحلیلگران غربی در عظمت طوفان الاقصی است. بیان تحلیلگران صهیونیستی: طوفان الاقصی تغییر دهنده قرن بیست و یکم می تواند باشد. تحلیلگر دیگر: اگر این نزاع در کابینه را مردم اسرائیل غاصب متوجه بشوند،بیش از چهار میلیون از این منطقه خارج خواهند شد.

امام جمعه کوه چنار با تاکید بر این موضوع تصریح نمودند : آنچه که حائز اهمیت است،در انتخاباتی که در پیش است دقت کنیم بعضی هنوز با این تفکر که می شود به این خرابه غرب، بنایی را بنا کرد به میدان بیایند.خود تحلیلگران بیانشان به این است که این دیگر خراب است و کار نمی شود،وطوفان الاقصی هم کاری کرده که این فروپاشی را نزدیک تر کرده است.اما ما می بینیم هنوز بعضی به دنبال این هستند.یکی از مسائلی که دارد به این موضوع کمک می دهد قضیه تحریم جدیدی است که اروپایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران همین چند روز اخیر صورت دادند و این را به مجمع بین الملل بردند.بعضی به دنبال اینند که این را این جور جلوه بدهند که چون نشد با غرب ارتباط بگیریم الان دوباره تحریم کردند.این بازی سیاسی است هوشیار باشید.بعضی از این جنبه،دولت فعلی را تخریب می کنند تا جایی برای خودشان در انتخابات ایجاد کنند.این را باید دقت کنیم.هشت سال کشور با نگاه برجام و امثالهم عقب ماند،سه سال محکم جلو آمدیم، ببینید چقدر پیشرفت کردیم. این را دقت کنیم نکند خدای ناکرده دوباره از همان محل گزیده بشویم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیم در ادامه اظهار داشتند :روز اول ذی الحجه،سالروز ازدواج حضرت امیر با حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها است که این روز را روز ازدواج نام گذاری شده است.عمده موانع ازدواج،موانع فرهنگی است،عادت هاست،تفاخر تکاثر هاست،چشم وهم چشمی هاست،تجمل طلبی هاست.این ها مقداری کار را سخت کرده است.مخصوصا در شهرستان ما باعث شده جوان ما جرئت نکند ازدواج کند. بزرگان یک مقداری در تسهیل این امر کمک بدهند.خانواده ها اگر عادت کنند که ازدواج ها را ساده و بی پیرایه و بی تشریفات انجام دهند فکر می کنم که قسمتی از مشکلات حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا