اخبار ویژهکوه‌چنار

بهانه‌هایی به قیمت جان مردم در جاده تنگ ابوالحیات

حوادثی که می‌توان از میزان آن کاست ولی بدلایل مختلف از جمله کم کاری و بهانه هایی که دلسوزی در آن دیده نمی‌شود گریبانگیر مردم و مسافران در کوه‌چنار است و هر لحظه جان مردم را به خطر می‌اندازد.

متأسفانه جاده ابوالحیات به ارژن و بالعکس به مسافت ۵۰ کیلومتر و در یکی از بحرانی ترین و حادثه خیز ترین جاده های استان فاقد دوربرگردان میباشد و تمام خدمات امدادی را به مشکلات عظیمی مواجه کرده است.

بعنوان مثال در روز گذشته و در جاده ارژن به ابوالحیات شاهد پخش گازوئیل در جاده بودیم که متأسفانه بدلیل دیر رسیدن خودروهای امدادی که می‌بایست در کمترین زمان ممکن به این محل می‌رسیدند شاهد برخورد ۶ خودرو با همدیگر بودیم در صورتی که اگر ادوات راهداری می‌توانستند سریع به محل حادثه برسند و اقدام به پاکسازی جاده می‌کردند شاهد این اتفاق نبودیم و بازهم خدا روشکر که حادثه ای تلخ تر بوقوع نپیوست ، ولی ادوات و ماشین آلات امدادی بدلیل نبود دوربرگردان، مجبور بودند چیزی حدود ۳۰ کیلومتر مسافت اضافی طی کنند تا به محل حادثه برسند.

در صورت بروز اینگونه اتفاقات تلخ که هر لحظه امکان حادث شدن را دارند و جان مردمی که در این دو مسیر در تردد هستند را چه کسی باید دهد؟

تا کی میبایست شاهد مرگ هموطنان باشیم در صورتی که براحتی می‌توان از شدت این حوادث جلوگیری کرد؟
چرا جاده ای کوهستانی که همیشه همراه با خطرات خاص خود میباشد اینگونه بدلایل لج و لجبازی و یا بهانه هایی جزیی به حال خود رها شود؟

گناه خون های ریخته شده و خون هایی که اگر به همین منوال پیش برویم بازهم ریخته خواهد شد گردن چه کسی ست؟

در زمان حوادث اولویت و حیاتی ترین اقدام ، از دست ندادن زمان طلایی کمک رسانی پزشکی و جاده ایست که حتی ثانیه ها نیز می‌توانند سرنوشت ساز باشند و جان انسانی را نجات داد ولی بدلیل نبود دوربرگردان این نیروهای امدادی مانند آمبولانس و اورژانس و پلیس و اداره راهداری مجبور هستند کل مسیر ارژن به ابوالحیات و بالعکس را طی کنند تا به محل حادثه برسند.

از مسئولان محترم شهرستان کوه‌چنار و استان فارس خواهشمندیم با قید فوریت فکری به حال احداث دوربرگردان این مسیر کنند تا شاهد اتفاقات تلخ و ریخته شدن خون مردم و همشهریان گرامی نباشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا